29 Haziran 2013 Cumartesi

Answer Me 1997 (Reply 1997)

Tanıtım:
  Answer Me 1997, tvN kanalının 16 bölümlük dizisi. Dizi, Busan'da yaşayan altı arkadaşın hikayesinin anlatıyor. Aynı zamanda 90'ların koresini anlatan bir dönem dizisi olarak geçiyor. Bu dizide yok yok, dönemin çılgın saç modelleri, şu anda dinozor diye nitelendirdiğimiz bilgisayarlar, k-pop fan kulüplerinin ilk zamanları, antenli telefonlar, aşk, aile, arkadaşlık...
  Karakterlerin hepsi ayrı birer alem, daha sonra karışıklığa yol açmamak için size karakterleri tanıtmak istiyorum. Soldan sağa doğru, parantez içinde gerçek isimleriyle birlikte vereceğim.
Joon Hee (Hoya): Herkesten sakladığı önemli bir sırrı olan, Yoon Jae'nin en yakın arkadaşı.
Yoo Jung (Shin So Yool): Shi Won'un en yakın arkadaşı, fan kulüp takıntısında Shi Won'un destekçisi.
Shi Won (Jung Eun Ji): Hayranı olduğu müzik grubunun solistiyle evlenme hayalleri kuran,  çocuksu Başrolümüz.
Yoon Jae (Seo In Guk): Shi Won ile birlikte büyümüş, onun her haline katlanmış çocukluk arkadaşı, Başrolümüz.
Hak Chan (Eun Ji Won): Erotik yayın takıntısı olan fakat kızlardan ödü kopan, transfer öğrenci.
Sung Jae (Lee Shi Un): Her grupta biraz saf ve çok komik bir arkadaş olur ya. O kişi de Sung Jae oluyor.

Bu dizi, diğer kore dizilerinden biraz farklı aslında. Şöyle ki, benim çok sevdiğim flashback(zamanda geriye dönüş)lere bolca yer vermesinin yanı sıra, son bölüme kadar dizinin nasıl biteceğini tahmin edemedim. Dizi iki zamanda geçiyor, 2012 ve 1997. 2012 yılında arkadaşlarımız, bir mezunlar günü buluşmasında bir araya geliyorlar ve aralarından birinin nişanlanacağını ilan ediyorlar. Dizi boyunca genel olarak evlencek çiftin kim olduğunu merak ediyoruz. Bu dizi benim favori kore dizimdir. Kesinlikte ve hararetle tavsiye ediyorum!

*Bundan sonraki kısmı diziyi henüz izlemeyen kişilerin okumasını hatta bakmasını önermiyorum. Yazının devamı spoiler ve benim bazı sahnelere tepkilerimi içerecek.

Yorumum:
Öncelikle, bu dizide ilk vurulduğum şey, karakterlerin konuşma tarzı oldu. Ben şu Busan aksanına bayılıyorun yahu! İnsanlar da çok sevimliydi ayrıca.
Shi Won'un H.O.T. tutkusu, beni gülme krizlerine soktu. Bu kadar olur yani. Onlar için sabahladı, kapılarının önünde yattı kalktı. Kızın lakabı bile Tony'nin Karısı. Bilmem anlatabildim mi?

Beni benden alan diğer bir şeyse Yoon Jae'nin bu deli kıza karşı samimi duygularıydı. Çocukluk arkadaşı olduklarından ve kız hala çok çocuksu olduğu için açılmakta güçlük çekti. Allah'ım, bu sahnede kalbim yerinden çıkıyordu. Sahnenin devamında, Yoon Jae'nin Shi Won'dan dayak yemesi ise 'hahaha Shi Won işte' dedirtti.

Dizide sinir olduğum tek şey ise-eğer olmasaydı dizi çok sıradan olurdu farkındayım ama gerçekten o sahnede çığlık attım- Yoon Jae, Shi Won'a onu sevdiğini söyleme fırsatı bulamadan, Yoon Jae'nin abisinin- evet yanlış duymadınız abisinin!-kıza onu sevdiğini söylemesiydi. Dolayısıyla çocuk tek akrabası ve sevdiği kız arasında kalmış oldu. Üstüne üstlük kız, çocuğun abisiyle bir ilişki denemeye karar verince yapılacak pek bir şey de kalmadı. Tabii ben o sırada 'Kızım, salak mısın? Kör müsün? Yoon Jae varken yapılır mı böyle şey?' şeklindeydim. Ah o bölümler, beni hayattan soğutan , çocuğa üzülüp kıza kızmaktan helak olduğum bölümler...

Hak Chan'ın Yoo Jung ile ilişkisini ve kızlara karşı korkusunu yenmesini izlemek eğlenceliydi. Çok güzel bir çifttiler. Joon Hee'nin Yoon Jae'ye tek taraflı ve imkansız aşkı ise üzücüydü açıkçası. Yaa evet çocuk gaydi ve en yakın arkadaşını seviyordu. Bunu öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Alttaki fotoğrafa bakar mısınız, canım ya. Yine de arkadaşlıklarının daha önemli olduğunu bilirek Yoon Jae'ye asla bir şey söylememesini ise takdir ettim.


Kızın ailesi de diziye renk katan unsurlardandı. Cidden çatlak bir çiftti ki zaten öyle bir kızın normal bir ailesi olması da beklenemezdi. Ailesinin tanıştığı 60'lı yıllara döndükleri bir iki sahne vardı ve ben onları da gerçekten çok beğendim. İşte herkes birlikteyken böyle oluyorlardı.

Son olarak bu dizide hayranı olduğum bir başka şey ise her bölümde geçen, bölümün konusuyla ilgili, çok doğru bulduğum cümlelerdi.
Mesela 4. bölümde geçen en beğendiklerimden biri şöyleydi:
Biliyordum ki, birinden hoşlanmaya başladığınızda kendinizi ona bakmaktan alıkoyamazsınız. Çabalamazsanız, kazanamazsınız. Beklerseniz, ona sahip olamazsınız. Artık fair play yok.
Diziyi izlemek isteyen arkadaşlar, buradan ulaşabilirler.

Sizin de ekleyeceklerinizi veya eleştirilerinizi duymak isterim. Yorum bırakabilirsiniz.
Diğer dizi veya kitap yorumlarında görüşürüz ^_^

4 yorum:

  1. bu diziyi bende çok beğenmiştim. neredeyse 2 günde bitirdim. bittiğinde hala devamı olsun istiyordum. izlediğim en güzel diziler arası girdi bile :)karakterlerin komik bir şey yaptıkları zaman gelen koyun sesi çok iyiydi :D seninle aynı tepkileri vermişiz olaylarda :D acaba bana bu dizi gibi çok beğendiğin etkisinde kaldığın eğlenceli bir dizi önerebilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, doğru koyun sesi! güzeldi gerçekten. Eğlenceliii, A gentleman's dignity'i izledin mi?

      Sil
    2. evet izledim. o dizide de çok gülmüştüm eğlenceliydi :D

      Sil
  2. Bu diziye , oyuncularına, şarkısına , herşeyine bayıldımmm.. Süper ötesi bir diziydi. İyiki izlemişim diziyi. Bu arada yoon yoon Jae'nin ilk aşkla ilgili söylediği sözlere ve başka söylediği diğer sözlere bayıldım gerçekten yaa . Shi Won 'un çocuksu hallerini söylemiyim bile , diziye daha renk katıyor. Dediğin gibi o gurptaki herkes ayrı bir alemdi. :D Bu dizi çok güldürdü beni . Hem güldürdü hemde son bölüme kadar heyecanla beklettirdi. Koyun sesininde ayrı bir komikliği vardı :D . Shi Won un Yoon Jae yi habire dövmesi hem kahkaha attırdı bana hemde üzüldüm çocuğa :D Kısacası bu dizi en beğendiğim en hayran kaldığım diziler arasında. .
    Bu arada çocuğun adı yoon yoon jae. Benimde korece soy ismim yoon. Bunu görüncede ayrı mutlu oldum.
    Bu diziyi mutlaka izlemelisiniz. :) Ayrıca şarkısınıda dinlemelisiniz. İnternete Reply 1997 All for you yazınca şarkıyı dinleyebilirsiniz .:)
    Reply 1997 ♥♥ .Shi Won ♥ Yoon Jae ♥

    YanıtlaSil